Zaļā kāpa - Kaņiera pilskalns - Lapmečiems - Jaunķemeri - Ķemeri (~27 km + ~1 km kājām ) Drukāt E-pasts

Maršrutā pieejamie apskates objekti: Zaļais purvs, Zaļā kāpa, Kaņiera pilskalna tak un skatu tornis, Putnu vērošanas tornis, Lapmežciema muzejs, Kupskalnu dabas taka.

Šis maršruts ir paplašināts Zaļās kāpas lielais aplis ietverot arī Kaņiera pilskalna apmeklējumu, kas saskaņā ar nostāstiem esot bijusi jūras laupītāju apmešanās vieta. Maršrutu var izvēlēties kā turpinājumu īsiem maršrutiem pa Ķemeriem vai Slokas ezera sēravotu apmeklējumam, vai kā atsevišķu maršrutu turpat vai visas dienas garumā.

Maršruts sākas no Ķemeru velonomas - Ķemeru dzelzceļa stacijas. Pametot Ķemerus un Jūrmalas pilsētu pa Partizānu ielu, braucēji nokļūst uz ceļa, kas caur mežu un starp diviem purviem ved gar Zaļo kāpu. Tās augstākajā punktā var arī uzkāpt, taču dariet to kājām - bez velosipēdiem. Pēc apmēram astoņus kilometrus gara brauciena mežā būs T-veida krustojums. Tajā jāturas pa kreisi. Tad vēl tikai viens kilometrs un braucēji nonāk uz grantēta Antiņciema - Jāņukroga ceļa, pa kuru jādodas pa kreisi, kur pēc diezgan precīzi pusotra kilomentra ceļa labajā pusē ir autostāvvieta un sākas Kaņiera pilskalna taka uz kuras ir uzbūvēts arī diezgan nopietns skatu tornis.

Pēc Kaņiera pilskalna apmeklējuma maršruts jāturpina pa grants ceļu atpakaļ, Ķemeru virzienā līdz turpat 3 km attālajam Antiņciemam, kur ir vienīgais ceļu T-veida krustojums ar norādi pa kreisi "Lapmežciems 5", pa kuru arī jādodas. Pusceļā starp Antiņciemu un Lapmežciemu ir vērts apmeklēt arī putnu vērošanas torni Riekstu pussalā ceļa kreisajā pusē. Līdz tam var aizbraukt ar velosipēdu.

Tālāk brauciens turpinās līdz Lapmežciemam, kas ir jau krietni pāri pusceļam. Tur var apmeklēt muzeju vai pieturēt ēstuvītē.

Tālāk ceļu var turpināt kā pa Kolkas šosejas malu (asfalta segums, līdz Bigauņciema beigām ieteicams braukt pa ietvi šosejas kreisajā malā) un pa veloceliņu, kas no Bigauņciema sākas šosejas labajā pusē, tā arī gar jūras malu. Uz Bigauņciema robežas, kur šoseju šķērso Siliņupīte,  ir iekārtota vēl viena negara pastaigu taka, kas ved līdz jūrai - Kupskalnu dabas taka.

Ar vairāk vai mazāk pieturām ir jābrauc līdz Jaunķemeriem, kur ir vēl viena iespēja atspirdzināties un atpūsties- restorāns "Neptūns".

Pēdējie 6 km no Jaunķemeriem līdz Ķemeru dzelzceļa stacijai jāveic pa asfaltēto Jaunķemeru ceļu.

Lūdzam visā brauciena laikā neaizmirst par ceļu satiksmes noteikumu un braukšanas disciplīnas ievērošanu un respektēt pārējos ceļu satiksmes dalībniekus !

Aptuvens maršruta veikšanai nepieciešamais laiks (ņemot vēra pieturas): ~4-5 stundas.

Lai nenomaldītos un saņemtu ceļā tehnisko palīdzību, aicinām izmantot velo pavadoņa pakalpojumu, bet maksimālo pievienoto vērību no Zaļās kāpas un Kaņiera pilskalna apmeklējuma iegūsiet, ja izvēlēsieties dabas gidu pakalpojumus. Vairāk informācijas pa tālruni 29239273.

Maršruta apraksts izveidots © SIA "Ķemeru takas", 2013, atjaunots 2017.

Noderīgi

Saziņā ar tūristiem noderīgas frāzes