Uz Kaņiera pilskalnu (~23 km + ~1 km kājām ) Drukāt E-pasts

Kā lielisku ceļojumu pus dienas garumā mēs iesakām braucienu uz Kaņiera pilskalnu, kas saskaņā ar nostāstiem ir bijusi jūras laupītāju apmešanās vieta.

Turpceļā varat doties kā pa veloceliņu, kas ved gar Talsu šosejas malu, tā arī, vismaz līdz Siliņupītes ietekai jūrā un Lapmežciema molam uz Bigauņciema un Lapmežciema robežas, gar jūras malu izejot uz Talsu šosejas pa Kupskalnu dabas taku.

Lapmežciemā pie pagasta pārvaldes ēkas ir skaidri pamanāma norāde pa kreisi "Antiņciems 5"- turp arī jādodas.

Pa ceļam iesakām uzkāpt Kaņiera putnu vērošanas tornī- uz to labajā ceļā malā, apmēram 750 m pēc tam, kad beidzas asfalta segums, ir labi pamanāma koka norāde.

Nonākot Antiņciemā T-veida krustojumā jāpagriežas pa labi un jāutrpina braukt vēl nedaudz vairāk kā divarpus kilometri. Uz pašu Kaņiera pilskalnu ved laipu taka, pa kuru gan vajadzētu iet kājām- velosipēdus nepieciešams atstāt takas sākumā. Takas tālākajā punktā, Kaņiera ezera krastā, bijušajā nocietinātās apmetnes vietā ir uzsliets paliels skatu tornis, no kura paveras skats uz Kaņiera ezera niedrājiem.

Agrā pavasarī vai pēc ilgstošām lietavām var gadīties, ka nokļūt Kaņiera pilskalnā sausām kājām nemaz nevar, taču sausā laikā jums ir garantēts piedzīvojumiem bagāts ceļojums.

Atpakaļceļā varat doties pa to pašu ceļu vai arī dažādot braucienu atgriežoties caur Ķemeriem. Šajā gadījumā atpakaļceļš vedīs caur Raganu purvu un aptuveni 800 metrus garš ceļa posms var būt diezgan nelīdzens. Ķemeros jūs iebrauksiet pa Robežu ielu, kas otrā gajā atdursies Tujuma ielā. Virziens uz Jaunķemeriem ir pa kreisi.

Lai nenomaldītos un saņemtu ceļā tehnisko palīdzību, aicinām izmantot velo pavadoņa pakalpojumu, bet maksimālo pievienoto vērību no Kaņiera pilskalna apmeklējuma iegūsiet, ja izvēlēsieties dabas gidu pakalpojumus. Vairāk informācijas pa tālruni 29239273.

Maršruta apraksts izveidots © SIA "Ķemeru takas", 2013; atjaunots 2017.

Noderīgi

Saziņā ar tūristiem noderīgas frāzes